رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با اشاره به اینکه وضعیت قیمت گوشت در کرمانشاه مناسب نیست گفت: مسئولان به جای برطرف کردن مشکل توپ را به زمین دیگری می‌اندازند و مردم جریمه گرانی گوشت را پرداخت می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 08 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حسن آمویی  اظهار داشت: کشتارگاه‌های استان کرمانشاه دولتی است و به اصطلاح رقابتی نیست و در عین حال هزینه‌های آنها بسیار بالا است و نسبت به سایر کشتارگاه‌های کشور هزینه دو یا سه برابری پرداخت می‌شود.

آمویی به مشکلی که به تازگی در صنف قصابان کرمانشاه ایجاد شده اشاره کرد و گفت: مدیر عامل کشتارگاههای کرمانشاه غرفه‌های کشتارگاه را با قیمتهای نجومی و گزاف اجاره داده و این موضوع سبب افزایش قیمت گوشت در شهر شده است.

وی با اشاره به مشکلات زیرمجموعه قصابان شامل کله پاچه و جگرفروشهای مستقر در خیابان نواب کرمانشاه افزود: مکانی که محل گردآوری کله‌پاچه‌فروشان در شهر  کرمانشاه است به یک نفر واگذار شده و قصاب کله‌پاچه را باید تنها به این فرد بفروشد.

آمویی با بیان اینکه اکنون این فرد تعیین کننده نرخ کله‌پاچه است گفت: این فرد با دریافت قیمت‌های گزاف مقررات صنف را رعایت نمی‌کند و من به طور مستقیم از شورای شهر و شهرداری و مدیریت کشتارگاه‌ها به دلیل فراهم کردن زمینه افزایش قیمت گوشت در کرمانشاه گله دارم.

وی با طرح این سؤال که چرا سبب واسطه‌گری می‌شوید عنوان کرد: امروز قصابی که می‌خواهد دل و جگر را داخل مغازه بیاورد با موانعی مبنی بر اینکه باید با اجازه فردی که جایگاه رااجاره کرده بفروشد، روبه‌رو می‌‌شود در حالی که این اقدام معنا ندارد.

آمویی با بیان اینکه گوشت گوسفند در حاشیه شهر کیلویی 30 هزار تومان و در داخل قصابی کیلویی 40هزار تومان به فروش می‌رسد گفت: قصابان کیلویی 5000 تومان بابت نرخ خدمات
کشتارگاه‌ها و کیلویی سه تا چهار هزار تومان هزینه کارگر، آب و برق و افت گوشت پرداخت می‌کنند که در نهایت با حاشیه شهر برابر می‌شود که متأسفانه مردم این را مدنظر قرار نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: گوشت در داخل قصابی گران نیست بلکه بالا بودن نرخ خدمات کشتارگاهی سبب می‌شود گوشت مقداری گرانتر باشد و فاصله زیاد میادین دام با کشتارگاه نیز سبب تحمیل هزینه‌های بسیاری می‌شود.

آمویی با بیان اینکه کرمانشاه دارای دو میدان یکی در بخش گوسفند و دیگری بخش گاو است گفت: قصاب صبح که بخش گاوی را در سراب نیلوفر تهیه می‌کند فرصتی برای تهیه گوشت گوسفند در ماهیدشت ندارد و در نهایت به اجبار به واسطه‌گر سفارش گوشت گوسفند را می‌دهد که این فرد نیز با دریافت درصدی برای خود سبب افزایش بیشتر قیمت گوشت می‌شود.

وی عنوان کرد: کشتارگاه فوائدی همجوار با میدان ماهیدشت بنابر روابطی بین برخی افراد و به منظور حرکت و پیشرفت کشتارگاه بیستون تعطیل شده و به این دلیل اکنون مردم جریمه گرانی گوشت را پرداخت می‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار